[vc_row css=”.vc_custom_1459507906849{margin-bottom: 100px !important;}”][vc_column offset=”vc_col-lg-9 vc_col-md-9″ css=”.vc_custom_1452702342137{padding-right: 45px !important;}”][vc_custom_heading text=”Jak založit Business Manager na Facebooku” use_theme_fonts=”yes” el_class=”no_stripe”][stm_post_details][vc_column_text css=”.vc_custom_1553800465494{margin-bottom: 20px !important;}”]
Jak krok za krokem založit Business Manager na Facebooku
Založit Business Manager a nastavení reklamního účtu na Facebooku není nijak složitá záležitost. Provedu vás celým nastavením krok po kroku takže to bude brnkačka 🙂
Nástroj bez kterého se neobejdete – Business Manager
Pokud to s reklamou na Facebooku opravdu myslíte vážně a nehodláte se uchylovat jen k “boostování” příspěvků, které jste vytvořili, pak vám nezbývá jiná možnost. Business manager je nástroj přímo od Facebooku, který vám usnadní správu stránek, reklamních účtů a mnoho dalšího.
Podobně jako v jiných reklamních nástrojích, i zde můžete nastavovat oprávnění k vašim stránkám a reklamním účtům na Facebooku. Je to prostředí, ve kterém budete nastavovat vše podstatné. Ve správci reklam budete vytvářet reklamy, sledovat a vyhodnocovat úspěšnost reklam. Můžete si na pomoc se správou reklamních kampaní přizvat agenturu a váš Business Manager nasdílet.
Nespornou výhodou Business Manageru je skutečnost, že oddělujete váš osobní profil na Facebooku od firemního. Business Manager má rozhodně svoje opodstatnění v případě, že fungujete na více trzích v zahraničí s rozdílnou měnou a tedy i s jinou fakturací. V tomto případě je vhodné mít založených více Business Managerů. Pokud prodáváte na eshopu, můžete v Business Manageru vytvářet produktový katalog. Lze v něm vytvářet produktové sety. Jistě oceníte správu Facebook pixelů a přidružených události (nelekejte se cizích slov, tohle jsou již trochu pokročilejší procesy). Na úrovni reklamních setů máte navíc řadu pokročilých funkcí, kterými můžete přesněji cílit na své či potenciální nové zákazníky. Budete schopni vytvářet dynamické reklamy (o tom ale až v článku o reklamě).
Jak tedy založit Business Manager?
Pokud ještě nemáte založený Business Manager, založte si ho přes tento odkaz.

Jedna velmi důležitá poučka: Business manager by měl být vždy ve vašem vlastnictví proto nikdy nesvěřujte jeho založení agentuře. Pokud jste klient, vytvoříte si Business Managera a přístup agentuře už jen nasdílíte. Když se potom nedejbože “rozkmotříte”, odpojení agentury od účtu je pak už jednoduchou záležitostí 🙂
K tomu, aby jste byli schopni vytvářet reklamy na Facebooku, budete potřebovat Business Manager s alespoň jednou přiřazenou facebookovou stránkou.
Přiřazení Facebook stránky a lidí
Facebookovou stránku přiřadíte tak, že půjdete do Business Manager nastavení a vyberete záložku “stránky”. Kliknete na “přidat novou stránku” a vyberete jednu ze tří možností v závislosti na tom jestli již Facebookovou stránku máte, pracujete pro agenturu a potřebujete získat přístup ke stránce nebo potřebujete vytvořit úplně novou.
V nastavení firmy klikněte v záložce “uživatelé (Users) na “lidé” (people) a kliknutím na “přidat” (+Add), můžete navolit lidi, které chcete přidat do Business Manageru. Bude Vám k tomu stačit e-mailová adresa uživatele, kterého chcete přiřadit. Podle potřeby pak můžete už nyní ponastavovat různé role různým přiřazeným lidem.

Přidání reklamního účtu
Pod záložkou “Účty pro reklamu” (Ad Accounts) klikněte na účet (Ad Account) a pak na modré tlačítko “Přidat nový účet pro reklamu” (+Add) a vyberte jednu ze tří možností pro přidání reklamního účtu. Můžete přiřadit již stávající nebo vytvořit zcela nový.
Pokud se Vám má o reklamy starat agentura, přiřadíte ji rovněž přes “účty pro reklamu” a kliknutím na “přiřadit partnera” (Assign Partner). Zobrazí se dialogové okno, ve kterém vyberete požadovanou roli a následně se vygeneruje link, který nasdílíte nebo pošlete partnerovi. Můžete postupovat i tak, že zadáte Business ID partnera (ten by Vám ho měl předem samozřejmě sdělit).

U založení nového reklamního účtu jen nezapomeňte nastavit časové pásmo dle lokality, kde plánujete inzerovat tak, aby se reklamy zobrazovaly ve správný čas jak plánujete. Později již totiž nemůžete toto nastavení změnit a budete nuceni vytvořit nový reklamní účet.

Aby jste vy nebo někdo jiný mohl spravovat reklamy, musíte být ještě přiřazení v reklamním účtu a mít nastavenou roli minimálně na úrovni inzerenta reklamního účtu (Ad Account Advertiser). Podívejte se na přehlednou tabulku níže, jakou roli oprávnění zvolit na úrovni reklamního účtu a jakou na úrovni stránky.


Doporučení: Nikdy nenastavujte zaměstnanci roli správce na úrovni Business Managera. Může se stát, že vám jednoho dne, třeba při skončení pracovního poměru, všem ostatním přiřazeným odstřihne přístup do Business Manageru a domáhat se pak u Facebooku spravedlnosti je na dlouhé lokty.

Jak jsem se již zmínil na začátku článku, v případě, že podnikáte na různých trzích s rozdílnou měnou, je žádoucí mít pro každou lokaci založený vlastní Business Manager. Po zalogování si tak můžete vybrat příslušný účet, na kterém zrovna budete chtít pracovat.
Nastavení Vašeho reklamního účtu
Jak asi správně tušíte, Facebook Vám neumožní začít inzerovat, dokud nebudete mít řádně nastavený způsob platby vč. Informací o firmě.
Klikněte na hamburgerové menu v Business Manageru a zvolte nastavení.
Vyplňte veškeré údaje jako jméno firmy, adresu a další informace.
Pro zadání fakturačních údajů vyberte záložku “nastavení plateb” a zvolte “přidat platební metodu” (Add Payment Method). Pokud se Vaše reklamní aktivita bude odehrávat na území EU, budete požádáni o vyplnění VAT number (DIČ). Klikněte na “uložit změny” a pokračujte na záložku “nastavení plateb” (Payment Settings).
Zde přiřadíte svou kreditní nebo debetní kartu, ze které se pak budou v závislosti na Vaší reklamní aktivitě strhávat peníze.
Na záložce pro nastavení plateb budete moci přiřazovat nové způsoby plateb, odebírat stávající, ale také můžete nastavit limit účtu pro reklamu, aby jste měli jistotu, že máte výdaje pod kontrolou. Jako způsob platby můžete také zvolit PayPal.

Osobně doporučuji mít pro účely inzerování nastavené alespoň dvě platební metody pro případ, že by karta expirovala, při dosažení měsíčního limitu, nebo z nějakého neznámého důvodu, kdy se karta zcela zablokuje. Murphyho zákon říká, že se tak děje zrovna v tu nejméně vhodnou dobu.
Také si dávejte pozor na limity čerpání Vaší karty nastavené v internet bankingu.
Pokud tedy zvolíte dvě platební metody, vyberte jednu jako primární.
Jak bude Facebook strhávat peníze za reklamu
Důležité je vědět, že peníze za reklamu Vám budou strženy podle dvou scénářů:
- Na konci měsíce pokud nedosáhnete mezní hodnoty.
- Při dosažení mezní hodnoty. Pamatujte, že mezní hodnota pro nově vytvořený reklamní účet je na začátku nastavená na velmi nízkou hodnotu. V začátku budete mít mezní hodnotu na 25 dolarech. Pokud ji v daný měsíc překročíte, Facebook Vás automaticky posune na vyšší mezní hodnotu (50) a peníze Vám v daný měsíc strhne dvakrát (za dosažení mezní hodnoty a za překročenou částku). Další mezní hodnoty pak stoupají strmě (250, 500, 750 USD).
Dlužnou částku můžete samozřejmě zaplatit okamžitě kliknutím na zaplatit teď (Pay Now).
Pokud kliknete na tlačítko spravovat (Manage), můžete si upravit výši mezní hodnoty případně také datum, ke kterému má být mezní hodnota fakturována.

No a to je zatím vše 🙂 Snad byl můj návod jak nastavit Business Manager na Facebooku krok za krokem srozumitelný a pokud si stále nevíte rady, můžete se na mě obrátit s žádostí o pomoc.
Chcete začít inzerovat své produkty či služby na Facebooku a nevíte jak začít? Od toho je zde moje série článků “jak začít prodávat na Facebooku” pro úplné nováčky a mírně pokročilé. V každém díle se zaměříme na jednu konkrétní část nastavení. Od návodu jak založit Business Manager přes nastavení, tvorbu kampaní, reklamních sestav a reklam, kde strávíme nejvíce času až po vyhodnocování úspěšnosti.[/vc_column_text][stm_post_bottom][/vc_column][vc_column width=”1/4″ offset=”vc_hidden-sm vc_hidden-xs”][stm_sidebar sidebar=”527″][/vc_column][/vc_row][vc_row full_width=”stretch_row” css=”.vc_custom_1459505959648{margin-bottom: -60px !important;}” el_class=”third_bg_color”][vc_column][vc_cta h2=”Máte zájem o spolupráci?” h2_font_container=”font_size:20px|color:%23ffffff|line_height:24px” h2_use_theme_fonts=”yes” shape=”square” style=”flat” add_button=”right” btn_title=”Poptat službu” btn_style=”flat” btn_color=”theme_style_2″ btn_align=”right” btn_i_align=”right” btn_i_icon_fontawesome=”fa fa-chevron-right” use_custom_fonts_h2=”true” btn_add_icon=”true” btn_link=”url:%23||” el_class=”third_bg_color” css=”.vc_custom_1551732381490{margin-bottom: 0px !important;}”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row]